Land

Türkiye
United Kingdom flag icon
United States flag icon

Statkraft forlenger samarbeidet med skiskytterne

13 jan., 2012

Statkraft forlenger samarbeidet med Norges Skiskytterforbund med tre år. Sammen med dagens stjerner satser vi på å bringe frem nye talenter i sporet og på standplass.

To av skiskytingens største stjerner vil være med å gi skiskytterungdommen et løft, og de skal bidra i en ambassadørrolle inn mot unge talenter. I kjølvannet av at Statkraft og Norges Skiskytterforbund (NSSF) fortsetter sitt gode samarbeid med en ny treårsavtale, har både Synnøve Solemdal og Emil Hegle Svendsen sagt ja til å bidra i en ambassadørrolle.
I tillegg til ungdomssatsingen vil Statkraft bidra videre med midler til elitelaget, og til 7 forskjellige Team Statkraft-lag rundt om i landet. Emil Hegle Svendsen ser viktigheten av en sponsor som går inn bredt.

- Statkraft gir gjennom denne avtalen norsk skiskyting mulighet til å satse videre mot nye sportslige mål både nå og for kommende generasjoner. Statkraft og ren energi står for verdier som passer godt for oss. Med naturen som arbeidssted passer vi godt sammen med Statkraft, sier Hegle Svendsen.

Statkraft er også glad for skiskytingens positive profil.

- Vårt samarbeid med skiskytterne har utviklet seg veldig positivt siden starten i 2006. Gjennom målbevisst satsing på unge talenter, har Skiskytterforbundet lykkes i å skape fremragende sportslige resultater og dyrke frem flotte utøvere som profilerer Statkraft på en utmerket måte, sier kommunikasjonsdirektør Bente E. Engesland

Statkraft Young Star består av jevnlige samlinger, toppet med årets høydepunkt for utøvere i alderen 15 - 16 år, der de 30 beste ungdommene får gå renn under World Cup-arrangementet i Holmenkollen. Team Statkraft består av 7 lag rundt i Norge som tilrettelegger for talenter. Lagene er knyttet opp til høgskolesatsing eller klubber som jobber aktivt for å gi et godt tilbud til utøvere på nivået under landslaget. Som samarbeidspartnere siden 2006 har NSSF og Statkraft tilrettelagt for aktiviteter som har gitt svært gode resultater i utviklingen av unge talenter.