Land

Global flag icon
Global
Albania flag icon
Albania
Brazil flag icon
Brazil
Chile flag icon
Chile
Croatia flag icon
Croatia
Finland flag icon
Finland
France flag icon
France
Germany flag icon
Germany
India flag icon
India
Ireland flag icon
Ireland
Italy flag icon
Italy
Netherlands flag icon
Netherlands
Norway flag icon
Norway
Peru flag icon
Peru
Poland flag icon
Poland
Portugal flag icon
Portugal
Spain flag icon
Spain
Sweden flag icon
Sweden
Türkiye flag icon
Türkiye
United Kingdom flag icon
United Kingdom
United States flag icon
United States

Statkraft vant sponsorprisen 2009!

26 nov., 2009

Statkraft fikk torsdag kveld tildelt sponsorprisen 2009 i klassen for intern utnyttelse for sitt samarbeid med Norges Skiskytterforbund.

Statkraft ble i høst nominert som en av tre kandidater i klassen for intern utnyttelse sammen med Storebrand/Kreftforeningen for rosa sløyfe-aksjonen og Ikea/WWF for Earth Hour.

Avtalen mellom Statkraft og Norges Skiskytterforbund ble inngått i 2007 og har vært en stor suksess.

- Målet var å utnytte samarbeidet for å bedre Statkrafts omdømme og for å bidra til å bygge opp en sterk internkultur i et konsern i vekst både faglig og geografisk. Skiskyting ble valgt som den beste partneren ut fra analyser av skiskytternes profil sammenlignet med Statkrafts verdier. I tillegg var medieeksponering og popularitet i befolkningen selvfølgelig viktig ved valg av sponsorobjekt, sier leder for Marketing Grete Ingeborg Nykkelmo.

Samarbeidet med skiskytterne er nå gjennom snart tre år benyttet i ulike sammenhenger internt. I forbindelse med lansering av Statkrafts nye grafiske profil og merkevaresatsingen i konsernet i 2007 ble Ole Einar Bjørndalen og Lars Berger brukt sammen med konsernledelsen i Statkraft, Trondheim Energi og Skagerak Energi for å formidle strategien. De populære idrettsutøverne er også benyttet på interne møter, seminarer og i jevnlige innslag i interne kanaler. Og skiskytterne er altså mottatt med åpne armer i Statkraft: 96 prosent av medarbeiderne kjenner avtalen og 85 prosent sier de er veldig godt eller godt fornød med samarbeidet!

- Dette er det første og eneste store og synlige sponsoratet vi har i Statkraft. Skiskytterne vinner medaljer i hvert eneste mesterskap samtidig som de fremstår både som ambisiøse og ydmyke personligheter. Derfor er det vel heller ikke så rart at de både får oppmerksomhet og er populære ambassadører for Statkraft, sier Nykkelmo.