Siri Langangen blir ny HR-direktør i Statkraft

26 jun., 2019

Siri Langangen (44) er ansatt som ny HR-direktør i Statkraft. Langangen kommer fra stilling som seksjonsleder i HR i DNB.

Siri Langangen blir ny HR-direktør i Statkraft.
Siri Langangen blir ny HR-direktør i Statkraft

- Jeg er svært glad for at Siri Langangen har takket ja til stillingen som HR-direktør i Statkraft. Med sin solide og varierte bakgrunn fra ulike deler av HR-faget er jeg overbevist om at hun vil bli en viktig bidragsyter i arbeidet med å videreutvikle Statkrafts organisasjon slik at vi når våre ambisiøse forretningsmål, sier konserndirektør for konsernstaber og industrielt eierskap, Jon Vatnaland.

Langangen har vært i DNB siden 2008, der hun har hatt ulike lederoppgaver innen HR. Tidligere har hun også jobbet i Manpower og Alcatel Telecom. Hun er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI, og har gjennomført et MBA-program i strategisk forretningsforståelse ved Norges Handelshøgskole (NHH) i tillegg til grunnfag i psykologi ved Universitetet i Oslo.

- Fornybar energi er fremtiden, og som Europas ledende leverandør og med ytterligere vekstambisjoner – er Statkraft et fremtidsrettet og viktig selskap. Satsning på ny teknologi og utvikling av menneskene i organisasjonen går hånd i hånd, og her ligger det mange spennende muligheter fremover. Jeg gleder meg til å være med på å forme fremtidens organisasjon hos Statkraft, sier Siri Langangen.

Langangen tiltrer sin nye stilling i midten av august.

Kontakt oss for mer informasjon

Lars Magnus Günther
Pressetalsperson