Statkraft på "71 grader nord"

02 sep., 2010

Statkraft er med som sponsor for programmet og har produsert en egen reklamefilm i tilknytning til serien. Fokus for Statkrafts budskap denne høsten er vann- og vindkraft.

Mandag 30. august startet høstens utgave av "71 grader nord" på TV Norge, med Statkraft som en av hovedsponsorene. Den populære programserien blir i høst sendt mandager kl. 20.30 med reprise søndager kl. 20.00.

Vann og vind fra Lindesnes til Nordkapp

"71 grader nord" går inn i sin 13. sesong på TV Norge, og har gjennom de siste årene blitt kanalens kanskje viktigste trekkplaster. Deltakerne må kjempe seg gjennom fysiske og psykiske utfordringer i norsk natur på sin vei fra Lindesnes til Nordkapp, og vi får i høst følge dem gjennom totalt 19 episoder før vinneren står alene igjen på Nordkapp-platået.

Statkraft har valgt å gå inn som sponsor for serien, og i den forbindelse utviklet egne filmer som fokuserer på selskapets produksjon av vann- og vindkraft.

Vil øke kunnskapen om Statkraft

– Vi ser at folks oppfatning av Statkraft er tett koblet til hvor mye kunnskap de har om selskapet. Fortsatt er kunnskapen om Statkraft og vår virksomhet lav i befolkningen, og dette har vi en ambisjon om å forbedre, sier leder for Marketing i Statkraft, Grete Ingeborg Nykkelmo.

Hun legger til at ”71 grader Nord” er svært populært i målgrupper som er viktige for Statkraft og at det derfor var naturlig å knytte høstens kommunikasjon opp mot denne plattformen.