Statkraft klatrer videre

13 jan., 2009

Årets Universum-undersøkelse viser fortsatt fremgang for Statkraft som arbeidsplass; både blant ingeniører og økonomer klatrer Statkraft på listen over hvilke selskaper unge helst vil jobbe i.

Universum Professionals, som måler hvilke selskaper som er de mest populære blant arbeidstagere med gjennomsnittlig 5,5 års erfaring, har lagt frem ferske tall, og resultatet er gledelig lesning: Blant ingeniører er Statkraft på 11. plass, opp fra fjorårets 14. plass, mens økonomene plasserer Statkraft som landets 17. beste arbeidsplass – opp fra 20. plass i fjor.

Sikker og spennende arbeidsplass

Ifølge Universum er den overordnede trenden at arbeidstagere søker jobbsikkerhet, utfordrende arbeidsoppgaver og utviklingsmuligheter, fremfor lønn og materielle goder. Statkraft er en trygg arbeidsplass, med gode betingelser og en veldig høy grad av trivsel blant våre medarbeidere, sier Ellen Etholm, som er Statkrafts kontaktperson mot studenter og nyutdannede.
– Vi oppleves også som en svært meningsfylt arbeidsplass for mange – vi som jobber her motiveres av å jobbe med ren energi. Samtidig har selskapet en svært spennende strategi og store vekstambisjoner – dette gir mange muligheter for de ansatte.

Mer om Universum og resultatene fra høstens undersøkelse her