Blant Norges beste arbeidsplasser

12.03.2009 08:00 | pressemelding

Statkraft er rangert som fjerde beste arbeidsplass blant store norske selskaper. Det er Great Place to Work Institute som står for kåringen, basert på spørreundersøkelser blant ansatte i 101 virksomheter.

I år er Tandberg, finn.no, Steria, Statkraft og Canon fem på topp blant de største selskapene, mens Microsoft, SAS Institute og Webstep topper blant de med 50-250 ansatte. I fjor var Statkraft på tredjeplass i den norske kåringen blant virksomheter med over 250 ansatte, og nummer 46 i en europeisk rangering.

Bedre på alle områder
Dette er andre gang Statkraft deltar, og årets respons fra 97 ansatte på i alt 58 påstander er mer positiv enn i fjor på alle de fem hovedområdene, troverdighet, respekt, rettferdighet, stolthet og fellesskap.
Den oppsummerende påstanden at Statkraft alt tatt i betraktning er et flott sted å arbeide, har en tilslutning på 95 prosent, mot 90 i fjor.

Lene Sveen, Ellen Etholm og Turi Thodesen i Statkrafts HR-avdeling tok i mot utmerkelsen som Norges fjerde beste arbeidsplass på Great Place to Work Institutes prisutdeling for 2009.

– Dette er en gledelig bekreftelse på at våre ansatte vurderer Statkraft som en veldig meningsfylt arbeidsplass, med godt samarbeid og arbeidsmiljø. At vi har oppnådd høyere score enn i fjor, kan vi vel ta som bekreftelse på at vi har fortsatt å utvikle oss i riktig retning også det siste året, sier HR-direktør Beate Hamre Deck.
Statkraft er blant de 20 norske virksomhetene som nå går videre til den europeiske kåringen i mai. I fjor omfattet den over 1250 selskaper i 15 land.